Vår ordförande har belönats med en av årets Hyltén-Cavalliusmedaljer!

Kronobergs Läns Hembygdsförbund höll sitt årsmöte hos oss i Virestad lördagen den 9 mars. Vi bjöd deltagarna på guidning i kyrkan och i hembygdsparken innan de cirka 50 deltagarna samlades i sockenstugan för kaffe med smörgåsar och Sivs goda kringlor.

Själva mötet inleddes med utdelning av årets Hyltén-Cavalliusmedaljer och vad kunde passa bättre än att vår egen ordförande belönades!

Motiveringen löd:

"Elisabet driver med sitt enorma engagemang Virestads Hembygdsförening framåt. Hon utvecklar och moderniserar, hon söker bidrag som gör att vi kan hålla våra kulturmiljöer och byggnader i fint skick, hon hittar på nya aktiviteter och håller inte minst ett högt tempo i styrelsens arbete. I det praktiska arbetet ställer hon alltid upp - planerar och bokar, målar och bakar och ser med sitt stora nätverk till att det finns rätt resurser på plats i rätt tid. Med Elisabets fina ledarskap och stora hjärta blir inget omöjligt i föreningen. Hon har också ett stort engagemang i att samarbeta med andra föreningar och verksamheter vilket skapar nya möjligheter för oss alla. Elisabet tar inte bara hand om hembygdsföreningen utan är en stark drivkraft för gemenskap i hela bygden."

Virestads Hembygdsförening

Skapad av: Stina Ramberg-Fälth (2024-03-24 10:57:25) Kontakta föreningen