Söndag den 15 augusti var det full fart med slåtter, berättarfestival med Sagobygden samt våffelkafé i hembygdsparken.

Liar och räfsor var framme för att göra fint i parken och inne i kyrkstallet var det laddat med våffeljärn. Gräsklippargänget och solen hade jobbat på under sommaren så det var inte mycket slåtter att ta tag i denna gång. Våfflorna var dock mäkta populära och järnen gick varma.

Författaren Pelle Olsson var på plats och berättade om sin nya roman och om våndan att skriva om den plats man bor på. Under rubriken "Kärlek, jävlar i helvete" fick vi höra både sanningar och påhitt om en by i Småland. Hans besök var en del av Sagobygdens berättarfestival som genomfördes på flera platser i trakten under samma helg.

Harry svänger lien i hembygdsparken
Kenth och Ricard tar hand om slåttern
Berättarfestival i kyrkstallet_2

Virestads Hembygdsförening