Jag har nyligen påbörjat ett arbete med att lägga ut text och bilder på idrottsverksamheten och föreningar i Stavnäs, som jag samlat på mig under många år.  Dels genom intervjuer, tidningsurklipp, protokoll, bandinspelningar mm. Det är åtskilliga roliga timmar som jag lagt ner under  åren. Det har funnits ett stort intresse hos mig att få beskriva hur allting med idrott började i Stavnäs. Naturligtvis finns det många luckor att fylla, men jag kanske kan få hjälp av er läsare, om ni har något material som jag kan få ta del av.  När det  inte fanns något intresse hos lokaltidningen eller hos Värmlands idrottshistoriska sällskap, så beslöt jag mig för att lägga ut materialet på Stavnäs hembygdsförenings hemsida. Ett tag var jag inne på att skriva en bok, men jag tror att det kommer mer till nytta för var och en som är intresserad av idrott, om ni får ta del av idrottshistorien på det här sättet.

Ni finner sökväg till de olika föreningarna under menyn och gallerier

Vid pennan Per-Olof Johansson

Klässbols SK