Söndagen den 7 maj var det årsmöte i vår Hembygdsförening. Denna soliga och fina vår eftermiddag var det en hel del medlemmar som samlats. Vår ordförande hälsade alla välkomna och gav en översikt över det gång året. Efter det sedvanliga årsmötet, med allt vad det innebär; verksamhetsberättelse, ekonomisk redovisning, ansvarsfrihet, val av ledamöter etc så avtackade Gunilla en rad personer; Johan för sin insats när det gäller Häljarps mölla, ordförande för mötet, Jörgen för ett väl utfört årsarbete.

Efter mötet berättade Sven om gårdarna runt Landskrona. Ett mycket intressant och detaljrikt föredrag. Det startade med lite teknikstrul men detta till trots blev det en givande stund, och som sagt, med många detaljer och historier om vad som försigått.

Efter möte och föredrag blev det fika i trädgården vid kaffestugan.

Lite teknikstrul hör till

Rönnebergs Härads Hembygdsförening