Länsstyrelsen har översänt två beslutsdokument. Det ena avslår vår ansökan om bidrag för att renovera möllans skador och det andra ger tillstånd att renovera möllan och behålla den röda fasaden men vi får betala allt själva.

Vi hade inte råd med att svara för 425 000 kr ur vår egen kassa. Att få in pengar genom fler medlemmar, donationer och sponsorer var vår enda chans. Att detta skulle lyckas med en svart mölla bedömde vi i princip omöjligt. Nu tycker länsstyrelsen att vi kan betala allt själva om vi inte tycker som de!

Nu behöver vi allt stöd vi kan få! visa med ert medlemskap att ni stöder vårt jobb med möllan eller swisha till 1234 99 32 00.

Vad händer med möllan? Medan vi funderar underlättar det med ert stöd!

ImageImage

Rönnebergs Härads Hembygdsförening

Skapad av: Rönnebergs Härads Hembygdsförening (2019-09-23 22:09:25) Kontakta föreningen
Ändrad av: Rönnebergs Härads Hembygdsförening (2020-04-01 06:04:45) Kontakta föreningen