Olaus Petri Hembygdsförening hade sitt årsmöte 4 mars 2024. Årsmötesordförande Staffan Andersson ledde mötet där man kunde räkna till ett 50-tal medlemmar. Årsmötet beviljade föreningens styrelse ansvarsfrihet för 2023 och omvalde Tommy Eriksson som ordförande. Övriga styrelsen valdes och består av: Karl-Erik Johansson som kassör, Ulla Ekström, Annette Johansson, Sven-Eric Ardhage, KerstinAndersson samt tre suppleanter.
Efter årsmötesförhandlingarna höll Håkan Isaksson en uppskattad underhållning med egna och andras visor till gitarr och flygel. Efter att underhållaren erkänt att han var uppväxt på Väster i Örebro verkade publiken ändå acceptera detta, trots att föreningens verksamhet värnar om stadens norra stadsdelar. Håkan Isaksson gjorde många väl bearbetade tolkningar av både svenska och internationella visdiktare. Han sa sig inte vara expert på Dan Andersson, men gjorde sedan en fantastisk tolkning av skalden. Trevligt också att höra vackra ord om Hjälmaren, Hampetorp, Dimbobaden och Katrinelund. Platser som ligger nära hans hjärta.
Mötet avslutades med lotteri och kaffe med semloR.

Olaus Petri Hembygdsförening

Skapad av: Märit Anhammer (2024-03-07 21:25:22) Kontakta föreningen