Det var många ungdomsminnen som väcktes till liv när författaren Janne Sundling gästade Lindesbergs församlingshem för ett kåseri över ämnet "Zingo, Helgonet och Beatles". Det blev en roande, nostalgisk återblick på företeelser som präglade de ungdomar som växte upp på 1960- och 1970-talet: rockmusik, nya klädstilar, Instamatic-kameror, privat inspelade blandband, stora TV-apparater som bara visade en kanal i svartvitt, Vietnam-protester och märkliga matvaror med numera förbjudna tillsatser.
Nostalgikvällen, som arrangerades av Lindesbergs Hembygdsförening, besöktes av ett 30-tal åhörare. Flera av dessa hade egna minnen att berätta och Janne Sundling fick besvara många frågor även efter sitt föredrag.

Lindesbergs Hembygdsförening

Skapad av: Göran Karlsson (2024-03-04 09:33:20) Kontakta föreningen