Upprop till alla i föreningen

Vi har en vision att renovera och levandegöra vår fina malmstuga i Lunda. Den är från sekelskiftet 1800 (kanske t o m äldre). Året som vi bestämt att skildra är 1931. Det var ungefär då de sista permanentboende fanns kvar i stugan. Vår plan är att det arbetet ska vara klart 2025.

Vi har bildat tre arbetsgrupper, som träffas när det behövs. Du är välkommen att delta i

• Byggnadsvårdsgruppen
  • Trädgårdsgruppen
  • Innegruppen

Kontakta de personer som håller i grupperna. Du hittar uppgifterna under MENY och Kontaktpersoner arbetsgrupper.

Vi söker möbler och inredning till Lundastugan som vi i dagsläget saknar. För att se vad vi söker och kontakta oss gå vidare till MENY och Upprop från Innegruppen.

Våra kvarnar i Stora Dalby, Bjärby och Övra Västerstad har också behov av omsorg och skötsel. Se vidare under MENY och Kontaktpersoner arbetsgrupper.

Har du kunskap om hur en kvarn används ser vi gärna att du vill berätta det för oss andra som inte var med på den tiden. Eller kanske vet du något om just dessa kvarnars historia?

Kastlösa Hembygdsförening

Skapad av: (2015-03-30 10:11:34) Kontakta föreningen