Ett bra förslag för Karlslund
REPLIK NA fredag 21 maj

Karlslunds hembygdsförening har Långkatekesen på Borrarbacken som sin hembygdsgård. Varje dag året runt passerar många örebroare Långkatekesen på sin motionsrunda över Jägarbacken och runt Svartån. De kan välja olika längd på sina rundor genom att passera Svartån över Kvarnfallsbron eller Fallenbron eller bron vid Snavlunda badplats.
Efter beskedet att Tybblebron lyftes bort under natten till den 14 april tycker vi, precis som Krister Strand påpekade i sin insändare den 4 maj i NA, att detta skulle berika kulturreservatet Karlslund med en bro över Svartån vid Strömsborg!
För alla motionärer, ja det är många, blir Tybblebron en ”höjdare” att passera Svartån på och deras motionsrundor kan nu varieras på många olika sätt!
För de badsugna blir Tybblebron ytterligare ett alternativ att nå det nya Hästhagens bryggbad eller det kommande Tegelbadet från Strömsborg!
Karlslunds hembygdsförening
gm Lasse Ramberg, vice ordförande

Karlslunds Hembygdsförening

Skapad av: (2021-06-02 22:49:09) Kontakta föreningen