Så har vi haft årsmöte i hembygdsföreningen.

Mötet öppnades, som seden bjuder med kaffe och smarriga fastlagsbullar. När alla var nöjda och i förekommande fall torkat grädden ur mustaschen vidtog själva mötet.

Det inleddes med att Donald Carlafors berättade om sitt företag, Elektronikverkstaden i Vessigebro, vilket han startade 2009. Auditoriet satt med gapande munnar när de fick höra hur han med två tomma händer nu har en verksamhet som spänner över ”hela världen”.  Verksamheten är i första hand inriktad på reparationer och service på maskiner, allt ifrån Lantbruks- och Vägmaskiner till Estrellas Popcornsmaskiner. En stor del av verksamheten är problemlösningar och innovationer till företag, ex.vis sensorstyrd avspärrningsutrustning. Men basen är lantbruksmaskiner, så som Ulla Richardsson sade i sitt tacktal: ” Förr gick man till Lorics smedja, nu går man till Elektronikverkstaden”.

När den värsta häpnaden och beundran lagt sig och publiken kunde stänga sina munnar vidtog årsmötet.

Lars Rylander rapporterade att föreningen gått back med 731 kronor trots en generös gåva av Ulla Persson. Detta till trots beslöts att medlemsavgiften skulle hållas oförändrad, alltså 120 kronor per medlem.

Verksamhetsplanen har redan publicerats i det årsprogram som delats ut till medlemmar och andra berörda. Verksamheten kommer att hållas traditionellt, den enda förändringen gentemot tidigare år är att man kommer att fira advent i Gunnarstorp med kaffe och dopp.

Mötet slutade med att Marianne Larsson och Karin de Jong avtackades enär de slutade i styrelsen. Så gjorde även Jörgen Wallden, men han fick ingen blomma eftersom han inte behagade att dyka upp.

Val och övrigt kan man läsa om man klickar in på respektive flik på hemsidan.

Bilder från årsmötet finns under fliken "Gallerier"

Vessige-Alfshögs Hembygdsförening

Skapad av: Börje Johansson (2020-02-26 12:16:56) Kontakta föreningen