Medlemsmöten i hembygdsgården återkommer i höst 2024. OBS: Ny tid

Boka in onsdagskvällar kl. 18:30 för trevlig samvaro med något gott att äta och dricka till självkostnadspris. Dessutom kommer medlemmar i föreningen vid varje träff att berätta delar ur Vaxholms historia. Nästa träff äger rum en onsdag i oktober. Information om datum kommer senare.

Första träffen genomfördes den 25 oktober 2023 blev mycket uppskattat där lite över 30-talet gäster lyssnade till Arne och Lena Sundberg som berättade och visade bilder med anknytning till militärens betydelse för Vaxholm.

Den andra genomfördes den 22 november 2023 där ett 30-tal gäster med stort intresse lyssnade på Margareta Brandbergs berättelse om sommarboendet på öarna runt Vaxholm.

Tredje träffen skedde den 7 februari 2024 med en nästan fullsatt salong av intresserade åhörare som både lyssnade och ställde frågor då Urban Fredriksson berättade historien om Vaxholms kyrka.

Nästa träff, den 21 februari då Urban Fredriksson berättar om skötbåten på museets vind, blir även en möjlighet för er som inte fick biljett eller kunde gå på föredraget under kulturnatten.

Flera kvällar är planerade och fylls på här så snart datum är fastställda.

Föredrag skötbåten

Vaxholms Hembygdsförening