Temadag om Kvarnar 26 april 2024

Nu följer vi upp förra årets populära kvarndag!
Denna gång ses vi i Fornbyn på Västergötlands museum där uppbyggnadsarbetet av den speciella Sönekvarnen pågår. Dagen riktar sig till alla som äger, sköter eller vårdar en kvarn, som är intresserade av kvarnar och vill lära sig mer om dem, dess teknik, historia, byggnaden och människorna i och kring kvarnen. Dagen är till för att träffas, inspireras och utbyta erfarenheter och kunskap.
Dagen arrangeras av Hus med historia: ett samarbete mellan hembygdsförbunden i Västra Götaland, NAV (Industrihistoria och arbetslivsmuseer i Väst), Västergötlands museum, Bohusläns museum, Kulturförvaltningen i Västra Götalandsregionen, Innovatum och Länsstyrelsen Västra Götaland samt Studieförbundet Vuxenskolan Västra Götaland.
För uppdateringar gällande program se: https://www.vgregion.se/natverket-hus-med-historia
Mer information finns här.
OBS: Anmälan i länken här senast 19 april

Västergötlands Hembygdsförbund