Några bilder från våran utflykt till Styrsö.

Vi var 11 personer som styrde kosan mot Göteborg och Styrsö och det som länge såg ut som en regnig dag förvandlades till en dag med växlande molnighet och sol!

Väl på plats så möttes vi av våran värd och medlem Frank Engelbrektsson
som har sin rötter i Vartofta Åsaka
 Första anhalten var öns högsta punkt där Frank mötte oss med en Skaraborgsflagga! Väl där så bjöds vi på fika och Frank berättade om historien om Styrsö, från stenålder till nutid!

I berättelsen så vävdes det även in lite oväntade kopplingar till våran hembygd.
 Efter en lunch nere vid hamnen så gick vi vidare för ett besök hos Hembygdsföreningen på Styrsö. Här fick vi en trevlig guidning av utställningarna och husen som tillhörde föreningen.

Förhoppningvis så återkommer vi med en mer fyllig reseberättelse senare.

Vi vill med detta även passa på att än en gång tacka värden Frank Engelbrektsson för den mkt trevliga dagen på Styrsö!

Vartofta-Åsaka Hembygdsförening

Skapad av: Karl-Johan Jönsson (2022-07-15 19:18:10) Kontakta föreningen