Det var ca 35 medlemmar som hade sökt sig till Hembygdsgården för att delta i årets årsmöte. Vi kan konstatera att det trots Corona har varit ett händelserikt år. Föreningen har visserligen haft lite färre aktiviteter än normalt men pga av en vattenläcka så blev det mer fokus på uppfräschning av lokalen istället. Detta har resulterat i en ny entrehall och toalett som precis var klart inför årsmötet. Förutom detta så har det tapetserats och fräschats till i andra delar av hembygdsgården.

Förutom årsmötesförhandlingar så delades det ut ett diplom till vår tidigare ordförande och eldsjäl Rune Hjalmarsson. Detta diplom delades ut av Lars-Erik Kullenwall som representerade Västragötalands Hembygdsförbund.

Under kvällen bjöds det på smörgåstårta, kaffe och kaka.

Det togs även beslut att anta föreningens uppdaterade stadgar.

Vartofta-Åsaka Hembygdsförening

Skapad av: Karl-Johan Jönsson (2022-03-31 20:50:46) Kontakta föreningen