Här kan du läsa lite om våra aktiviteter och när vi deltar i offentliga sammanhang 2024!

6 Juni Öppet hus på Åbäcksholm  10.00-15.00

Välkommen till Åbäcksholms öppet hus - Kom hit och ta en fika och varför inte kika på vår fina utställning! I trädgården finns två stugor där man hittar en gammal handelsbod, en klassisk skolsal och en enkel bostad från gamla tider. I stuga nummer två finns ett komplett skomakeri! Sist men inte minst finns vårt vagnslider där allehanda fortskaffningsmedel står till allmän beskådan. Avsluta rundan med en fika i vår trädgård, på vår veranda eller inne hos Krister där han visar bilder från gamla tider!

21 Juni Midsommarfirande i trädgården på Åbäcksholm

Vi håller som vanligt firande i klassisk stil med kaffe och bullar, lotterier, fiskdamm för barnen, stångresning och givetvis mycket musik och dans kring Midsommarstången! Vi hälsar alla varmt välkomna, dom som vill och kan hjälpa till under dagen tar vi tacksamt emot. Hör gärna av er till oss om det är något speciellt du kan bidra med.

20 Juli Öppet hus på Åbäcksholm ​​​​​​! 10.00-15.00

26-27 Juli Klassikerfestivalen och träbåtskarneval!

Man hittar oss som vanligt vid kajen mittemot Träbåtsbryggan.
På fredagen kommer vi vara på plats från 12.00.
Lördagen startar tidigare och då har vi även dukat upp ett bokbord med fantastiska böcker om sjöfart!

17 Augusti Öppet hus! på Åbäcksholm 10.00-15.00

2-15 September Utställning i Kvarnen

Under Industriarvsdagen visas en utställning om Valdemarsviks stolta Järnvägshistoria i samarbete vi med Valdemarsviks bibliotek.
Mer information kommer senare !

23 Oktober - Oktobermarknaden

Vi kommer som vanligt att delta i årets höstmarknad med lotteri utanför Sjöhuset hela dagen. Kom och snacka lite med oss om vår verksamhet. Vill du kanske bli lite medlem så fixar vi det på plats. Vi kör även med det populära 5-kronors lotteriet - eller 50 kr för 10 lotter! Vinster: kaffe, godis och lite annat kul. Givetvis kommer vi även att ha ett ”Hink-lotteri”. Vem tar hem storvinsten?

9 November - Arkivens dag och Våffelstuga på Åbäcksholm!  10.00-15.00
Mer information kommer senare.

Valdemarsviks Hembygdsförening

Skapad av: Olov Trysberg (2024-04-24 12:05:41) Kontakta föreningen