SÄKER LANDSBYGD (Nytt våren 2021)
Nu kan vi hjälpas åt att göra Torpön ännu säkrare

En hjärtstartare finns på väggen till garaget i Lövhaga ( vid vägskälet mot Lövåsa - Börshult) och hembygdsföreningen stå som ägare av den. Se menyn "Hjärtstartare"

”Säker Landsbygd” är ett projekt i Ydre som leds av Räddningstjänsten i samverkan med Polisen (Grannsamverkan) och Länsförsäkringar Östgöta. Torpöns Hembygdsförening ställer sig bakom satsningen, men inbjudan går ut till alla fast boende eller fritidsboende på vår ö.

Nu efterlyser vi dig som vill ställa upp för att göra Ydre och speciellt Torpön till en säkrare plats. Du får vara med om - en informationskväll då Polisen informerar om brottsförebyggande och Länsförsäkringar om brand- och olycksförebyggande- en utbildningskväll om HLR (Hjärt- och Lungräddning) och om AED (Hjärtstartare)

Förmodligen kan utbildningarna bli av i april/maj och på distans genom Skype eller liknande.

Mer info om Säker Landsbygd kommer att läggas ut på Ydre.se.  Om du vill vara med så hör av dig till Pär Sandstedt 070 5275515 eller [email protected]. Räddningstjänsten svarar gärna på frågor. Skriv då till [email protected].

Torpöns Hembygdsföreninggm Pär Sandstedt

En folder med mera information finns på följande  adress: https://drive.google.com/file/d/1PmyN7XRaHmUBDXNeexlfwijYscZlCryb/view?usp=sharing

(Gör så här: Markera den fetstilta adressen ovan, högerklicka och klicka på "kopiera". Gå sedan till din webbläsare, t.ex Chrome, Firefox eller Edge. Sätt markören på adressfältet högst upp, högerklicka och klicka på "klistra in". Klicka sedan på adressen så kommer du till foldern)

Den 7 februari 2018 hölls i Solviken en genomgång av Peter Viveland från Polisen i Linköping om Grannsamverkan mot brott. Bildmaterialet från mötet kan hämtas genom att markera nedanstående länk och sedan högerklicka och välja "Öppna länk" i det fönster som visas. Då visas en ruta där du får förslag på program som kan öppna filen, t.ex Adobe Acrobat Reader. Klicka sedan på OK.  Alternativt kan man kopiera länken och sedan klistra in den i sökraden på din webbläsare (Edge, Chrome, Firefox, Opera etc). och trycka "Enter". I bildmaterialet finns alla uppgifter som behövs för kontakt med polisen m.m.

Torpöns Hembygdsförening

Skapad av: (2017-12-05 23:09:53) Kontakta föreningen