Image

Värnamo filmhistoriska festival 18-24 April bjuder in till filmvisning och samtal: Lokal kultur - om Gunnar "Bissefällarn" Svensson

Söndagen den 21 april kl. 12:15

Image

Filmregissör Jan Lindqvist visar aldrig tidigare visade filmklipp och berättar om träsnidaren Gunnar "Bissefällarn" Svensson, som han filmade under lång tid.   Längd: ca 1,5 tim

Fakta/Värnamo Filmhistoriska festival
Äger rum 18-21april i Gummifabriken i Värnamo.
Visning av filmer som är minst 25 år gamla.Visning av nya filmer av filmskapare från Jönköpings län.Journalfilmer från Jönköpings län.Föreläsningar och seminarier.Workshops för barn och unga.Särskilda visningar för skolbarn, seniorer och personer med funktionsnedsättningar.
Festivalen är årligen återkommande och är Sveriges enda filmhistoriska festival. Värnamo kommun är huvudarrangör, men festivalen arrangeras i samverkan med bland andra Region Jönköpings län, Svenska Bio, Svenska Filminstitutet och Gummifabriken.
Vid frågor kontakta gärna festivalens koordinator: Elin Ljungqvist
[email protected], tel: 0370 – 37 76 78