Image

Tiveds Hembygdsförening gav under ett antal år ut folkskolläraren och bygdeforskaren Göte Hellmans nedtecknade uppgifter om vår hembygd i en serie ”TIVEDEN - Bygd och människor”. Det blev tillsammans 12 häften, med intressant historia, beskrivning av bygd och människor samt med ett rikt bildmaterial, som vi sålt under många år.

Vi har sammanställt lite uppgifter om vilka häften som trycktes upp, vilken information som finns i respektive häften och vilka årgångar, som hittills är slutsålda. Nu är också priset nedsatt till 20:-/pr häfte.

Vill Du köpa något/några av de häften, som ännu finns kvar, går det bra på vår mailadress [email protected] eller per telefon till föreningens ordförande Ulla Carlsson 070 - 282 74 01. OBS! Alla söndagar i juli månad har vi Öppet Hus i vår hembygdsgård i Dammtorp kl. 10.00-15.00. Där kan Du bläddra i samtliga häften och även passa på att köpa ex av kvarvarande årgångar! Tag gärna med egen kaffekorg dessa dagar då ingen kaffeservering finns på plats.

>> Klicka här << så ser Du vår information

Välkomna ut till många intressanta besöksmål här i Tiveden!

Tiveds Hembygdsförening

Skapad av: Rolf Adamsson (2021-06-25 21:33:59) Kontakta föreningen