Nu kan vi presentera hembygdsgårdens nyaste byggnad!

En tillgänglighetsanpassad toalettlösning, placerad i anslutning till vårt garage så att det smälter väl in i miljön.
Då vi saknar vatten har vi valt en traditionell utedasslösning men 2000-talets bekvämligheter.
Det finns gott om utrymme att komma in med rullstol eller rullator och bra belysning.
Självklart finns det också en ramp på plats.

Till byggmaterialet har vi långt vi kunnat använt återvunnet material bl.a dörr, fönster, taktegel och viss inredning.

Nu ser vi fram emot att under 2021 kunna genomföra våra sommararrangemang igen och då med lite större bekvämlighet för våra besökare.

Stort tack till vår byggnadskommitté, ordförande och vice ordförande som lagt åtskilliga timmar på allt ifrån att söka alla tillstånd som behövts, till att bygga och måla.

Tack också till Hilding Kjellmans hembygdsfond och Tierps kommun för bidrag som gjort det möjligt att genomföra detta projekt.

Tierps Sockens Hembygdsförening

Skapad av: Anna Ahlin (2021-10-23 11:19:47) Kontakta föreningen