Då många av er har stora behov av att få genomföra aktiviteter denna sommar för att undvika ekonomisk katastrof och ännu fler behöver påminna medlemmarna att ni finns kommer här en inbjudan till kretsmöten. Där får ni möjlighet att prata med de turistansvariga, föreningsansvariga eller liknande i er kommun och höra vad de kan göra för er denna sommar. Ni har möjlighet att resonera med och inspireras av varandra inför en sommar vi ännu inte riktigt vet hur den blir. Men i år är vi beredda och kommer därför förhoppningsvis att kunna anpassa och genomföra den verksamhet som planeras.
Efter detta samtal finns möjlighet att ta upp andra ”traditionella” kretsfrågor.
Mötena kommer att vara helt digitala och ske via Teams. Hur du deltar i ett sådan möte kan du läsa om på vår hemsida. Hör av dig om du behöver hjälp och delta gärna i en studiecirkel för att lära dig mer och öva upp din vana. Inför respektive träff finns möjlighet att prova ansluta en timme innan mötet genom samma möteslänk som skickas ut för mötet.
Det är rimligt att minst en person deltar från varje förening som planerar publik verksamhet, men ni får delta med så många ur styrelsen ni tycker behövs.

Kl 16.30-18.00:
Torsdag 4 februari                        Flen
Måndag 8 februari                        Gnesta
Onsdag 10 februari                       Nyköping/Oxelösund
Måndag 15 februari                      Strängnäs
Måndag 22 februari                      Vingåker/Katrineholm
Tisdag 23 februari                         Trosa
Måndag 1 mars                              Rekarne

Anmäl dig till [email protected]
Ni som tycker det är lämpligt kan sitta mer än en vid skärmen, om ni samtidigt kan hålla tillfredsställande avstånd eller ingår i samma hushåll.
I den blå boxen på www.hembygd.se/sodermanland kan du läsa om hur du ansluter dig till ett digitalt möte.

Södermanlands Hembygdsförbund

Skapad av: Jennie Fornedal (2021-01-27 10:40:04) Kontakta föreningen