Medlemskap för enskilda personer och organisationer.

Med en stödjande prenumeration på Dymlingen stödjer du förbundets arbete med att främja, utveckla och visa länets kulturarv. Avgiften är 150:- per år. Vill du inte ha tidningen men ändå stödja hembygdsförbundet kostar det 100.- per år. För att du ska kunna få tidningen behöver vi ha ditt namn och dina adress i vår sändlista.

Maila [email protected] ring 073 140 33 75 eller sätt in avgiften på bankgiro 619-1928

Stödjande organisation bidrar med 300:- per år. För stödjande föreningar som önskar bli medlemmar i Sveriges Hembygdsförbund tillkommer deras avgift på 2000:- per år. En medlemsansökan skickas till Tolagsgatan 6, 611 31 Nyköping, eller [email protected]

Medlemskap för föreningar

Södermanlands hembygdsförbund består idag av 68 föreningar i Södermanlands län och 14 sidoanslutna föreningar som är helanslutna i annat regionalt hembygdsförbund, men med tydliga band till länet.

För helanslutna medlemmar är medlemsavgiften 8:-/medlem och 13.- till Riksförbundet.

Sidoanslutna medlemmar, som är fullvärdiga medlemmar i annat hembygdsförbund, betalar, fr o m 2018, 250:- per år och får då tre exemplar av varje nummer av Dymlingen.

En ansökan som inkluderar föreningens stadgar skickas in vid medlemsansökan.

Hembygdsföreningarna i Sörmland

Det mesta av verksamheten riktat till allmänheten, arkiv- och museiverksamhet, föreläsningar och skriftproduktion sker i de lokala hembygdsföreningarna.

Följ länken här för att komma fram till din förening. Länk till föreningarna

Om du vill ha hjälp att hitta den förening du letar efter ring hembygdsförbundets kansli 073 140 33 75 så hjälper vi dig.