Perstorps Hembygdsförening har beviljats stöd till Leaderprojekt Utställning - Företag och företagare i Perstorp med journalnummer 2023–2834.

Syftet med projektet är att ge en tillbakablick på industri och företagande i Perstorp och visa goda förebilder på vad som byggt upp samhället för att stimulera till entreprenörskap och företagande bland kommunens invånare och även riktat till yngre människor.

Målet med projektet är att ta fram en utställning om ortens företag från dåtid och nutid, som är fysisk, mobil och digital.

Projektet består i att forma arbetsgrupper och identifiera intressanta företag, ta fram underlag och utställningsmaterial, ta fram film och utrustning till filmvisning, installera belysning, installera utställning, ta fram en digital version av utställningen, ta fram hemsida och invigning och marknadsföring.

Finansiering
Stöd från Landsbygdsprogrammet 2014–2020, 272 817 kr och Leader LAG PH, 140 543 kr
Summa finansiering 413 360 kr, varav 50,00 procent kommer från EU.

För mer information eller om du vill hjälpa till med arbetet med utställningen kontakta Per Gillenius <[email protected]>

Image  Image

Perstorps Hembygdsförening