VÄLKOMMEN till VERKSAMHETSÅRET 2022

Styrelsen har haft de första arbetsmötena under våren och vintern. På första mötet berättade ordförande Anders Moberg om Värmlands museums besök på Västsjö gård där takmålningar från 1600-1700-tal beskådades och hembygdsgården visades av Stig Larsson och Helmer Andersson. Värmlands Museum kommer att lämna rapport från besöket och det kommer att läggas in här.

Ekonomisk rapport visar att föreningen har drygt 200 betalande medlemmar. Alla medlemmar får ett eget medlemsbrev som innehåller kallelsen till Årsmöte 2022 och faktura på medlemsavgiften. Utskicket har författats, kopierats och körts ut av medlemmar, endast ett 20-tal har behövt frankeras. Brev och kallelse finns också inlagda på denna hemsida. När kallelsen nu är utskickad  planeras för årsmötet söndagen den 24 april, som vi hoppas blir välbesökt och trivsam.

Arbetet på hembygdsgården fortsätter under april med anläggning av en funktionsanpassad ramp vid ingången till lagården där föreningen har sitt kansli. Entreprenören Botte anlägger samtidigt en trafiksäkrare utfart. Hembygdsgårdens granne Scott erbjuder parkering och Linnea och Mårten en ny säkrare plats för majbrasan norr om hembygdsgården, på östra sidan om vägen.

Fastställda datum för våra evenemang kan ses i kallelsen och i medlemsbrevet. Styrelsen har beslutat att hembygdsföreningen ska delta i årets Lustenrunda (se www.forshaga.se). Annika Nerlund 073-8412427 är vår samordnare.

Övre Ulleruds Hembygdsförening

Skapad av: Övre Ulleruds Hembygdsförening (2019-04-17 17:00:20) Kontakta föreningen
Ändrad av: Övre Ulleruds Hembygdsförening (2022-05-10 15:20:08) Kontakta föreningen