Traditionell höstfest

Årets höstfest ägde rum lördagen 11 november. Programmet gav full utdelning i form av såväl historiskt berättande om Skattkärr som utsökt god mat, för att inte nämna den spänning som förhoppningar om vinster i det stora lotteriet gav upphov till.

Höstfesten var välbesökt. Utlovat program om Fiskartorpet i Skattkärr hade lockat både yngre och äldre och de blev inte missnöjda. Hembygdsföreningens ordförande Bengt Lagerberg som själv som barn växte upp just där, kunde med stor inlevelse berätta både om busstreck han iscensatt och själv varit involverad i och  om Fiskartorpets historia som går tillbaka ända till 1880-talet. Flera i publiken hade egna minnen därifrån som de villigt bidrog med.

Efter en gedigen genomgång av Fiskartorpets historia, väntade en utsökt ”hemlagad” måltid där det inte saknades något, vad sägs om lax, köttbullar, skinka, grönsakssallad och potatisgratäng – och hembakta godsaker till kaffet efteråt. De ”mat-och bakskyldiga” överöstes av positiva kommentarer och flera gäster valde att köpa extra många lotter som tack för den goda måltiden. Många kunde gå hem med lotterivinster i form av hemlagad honung och äppelmos samt krukväxter som cyklamen och amaryllis.

Nu ser vi fram emot nästa år och önskar Er alla ett gott slut på 2023, innan vi tar itu med 2024.

Östra Fågelviks Hembygdsförening

Skapad av: Linus Persson (2023-11-13 20:44:05) Kontakta föreningen