Image

Ordförande Ola Wirtberg och eftermiddagens gästtalare Per Wahlström från Tidaholm.   Foto; ALH

Årsmöte med Norra Billings Hembygdsförening
Runt 40 deltagare när Norra Billings Hembygdsförening kallade till årsmöte för 2024 en söndagseftermiddag i Lerdala Församlingshem. Föreningen har under 2023 ökat medlemssiffran till 188 och bl a genomfört en populär bussresa till Rudenstams fruktodling och Husqvarna Museum.
Nya i styrelsen efter att tidigare ha varit suppleanter blev Lennart Lundgren och Lars Jansson. Åsa Karlsson valdes in som ny suppleant. Marianne Johansson som avböjt omval som sekreterare avtackades efter många års engagerat arbete i föreningen.
Efter årsmötesförhandlingar och smörgåstårta berättade Per Wahlström, på genuin västgötska, om olika människor han mött/hört talas om runt Tidaholm i sin ungdom. Många människoöden på 60- och 70-talet som då ansågs som original, men nu man mest tyckte synd om. Som tack överlämnade föreningens ordförande Ola Wirtberg Timmersdalaboken till honom.

Norra Billings Hembygdsförening

Skapad av: Ulf Nilla (2024-04-08 11:22:37) Kontakta föreningen