Image

På Luciadagens kväll 2023 hade Norra Billings Hembygdsförening bjudit in till Luciafirande i Dalklippan i Lerdala. Den fullsatta salen lystes upp av ett långt Luciatåg med elever från klasserna 4 - 6 från Lerdala skola med Lucian Greta Hagelberg i spetsen.
Med sina klara och starka stämmor sjöng tåget de traditionella julsångerna bland andra, En stjärna lyser så klar, Nu är det jul i vårt hus, Jul jul strålande jul, Staffansvisan och även profana sånger som Stad i ljus och Halleluja. Mellan sångerna läste några elever dikter. Det fina och väl framförda sångprogrammet ackompanjerades av Hilda Allebjer på klaviatur och Ingela Tengman på gitarr med en elev på trummor.
Framträdande belönades med långa applåder från en nöjd publik. Efteråt serverades kaffe med hembakt lussefika.

Norra Billings Hembygdsförening

Skapad av: Ulf Nilla (2023-12-17 11:45:26) Kontakta föreningen