Sommaren 2023 har nu sprungit iväg med stormsteg. Planeringsgruppen gjorde ett kanonjobb i våras som resulterade i ett intressant och brett program som gav något till ALLA.

Programmet startade i juni med Sveriges nationaldag, Kniv-Elis dag och ett enkelt Midsommarfirande.

Juli månad hade vi öppet ons, fre och lör 12-15 med café, utställningar och ett varierat utbud av aktiviteter och i aug hade vi öppet tre lördagar.

Malå är årets berättarkommun i Västerbotten och den 5 aug invigdes detta med busstur till "Storstinas viste", invigningstal på torget och öppna muséer hela dagen.

LOV-siste 17 aug lockade många barnfamiljer. Vi ville bjuda barnen på en guldkantad dag strax innan sommarlovets slut och vi lyckades.

20 september var det dags för återbruksdag och även den blev lyckad tack vare god och bred samverkan.

Nu tar vi höstliga tag. I planerna finns berättarcaféer och 9 dec Nissedag, i väntan på tomten.

Information kommer att finnas på facebook "vad händer i malå" och NYmalahembygdsforening.

Malå Hembygdsförening

Skapad av: Maggie Holmqvist (2023-04-27 20:34:23) Kontakta föreningen