Historiska Lindesberg

Historiska Lindesberg i en mobilapp

Lindesberg har en intressant äldre bebyggelse och en spännande historia. Därför har Lindesbergs Hembygdsförening utvecklat en mobilapp för turister, besökare och andra intresserade. Den presenterades hösten 2020.

Med appen som guide kan användarna uppleva historiska Lindesberg – vandra runt i staden, fysiskt eller digitalt – och besöka spännande platser, få information om historiska händelser och möta intressanta personer. I appen finns en särskild slinga att följa, men man kan klicka på den digitala kartan och göra nedslag var som helst.

Hembygdsföreningen har svarat för text- och bildmaterial, men det tekniska arbetet utfördes Vium, ett lokalt företag. Till arbetet fick Lindesbergs Hembygdsförening ett bidrag från Sparbanksstiftelsen Bergslagen.

Appen, som har namnet Historiska Lindesberg, kan laddas ner kostnadsfritt från App Store och Google Play med hjälp av en QR-kod.

Lindesbergs Hembygdsförening

Skapad av: Göran Karlsson (2021-04-06 10:49:36) Kontakta föreningen