Sista turen som Tomten gjorde för säsongen var till den traditionella Julgransplundringen i Kungsåra Bygdegård. 60-tal förväntansfulla och glada barn och nästan lika många vuxna dansade ut julen till levande musik, bland annat framfördes Räven Raskar Över Isen och Björnen Sover till alla barns glädje. Spelmän var Lars Ahlberg och Stefan Svehla. När Tomten kom med godispåsar missade tyvärr Olle Ek det hela p.g.a. att han var ute och inhandlade VLT. De fantastiska pepparkakshusen som Veine Holmberg tillverkat var högvinst i lotteriet på kvällen.

Arrangörer för julgransplundringen var Kungsåra Församling och Kungsåra Hembygdsförening, och plundringen har pågått i mer än 30 år. Så många föräldrar till barnen har själva tidigare varit aktiva plundrare!

Kungsåra Hembygdsförening

Skapad av: Lars-Erik Ericsson (2024-01-15 00:30:51) Kontakta föreningen