Vid årsmötet 2020-03-18 beslöts att utse Per-Olof Petersson till hedersmedlem för att han startade föreningen 2001 och alltsedan dess varit mycket aktiv och idérik i styrelsearbetet, som han nu lämnar. Han tilldelades en specialgjord silvernål i form av en liten skärslev plus blommor. Se foto.
Även Tommy Engström avtackades som revisor och fick böcker och blommor. Han har också varit med i föreningen sedan starten med tidigare styrelsearbete. Nya i styrelsen är Magnus Hasselquist och Niclas Olsson. Revisorer är nu Staffan Svensson och Arne Nilsson och revisorssuppleant Egon Burman. Valberedningen består nu av Eva Waldemarsson (sammankallande), Ulf Andersson och Birgit Bengtsson. Verksamhetsberättelsen från 2019 kan läsas här.
På fotot syns föreningens ordförande Marianne Hellberg och hedersmedlemmen Per-Olof Petersson.

Kronobergs Arkeologiska Förening

Skapad av: Kronobergs Arkeologiska Förening (2020-03-22 13:54:58) Kontakta föreningen
Ändrad av: Kronobergs Arkeologiska Förening (2020-03-22 14:05:42) Kontakta föreningen