Välkomna till Fiskargatan 8 på en glöggträff och lyssna på föredraget ”En skärgårdsskuta kommer lastad”, lördagen den 9 december kl. 14.00.

Författaren Lars G Soldéus berättar om skärgårdsbornas husbehovs- och fraktseglation till Stockholm från stadens grundande fram till modern tid. Han beskriver Stockholms utveckling längs vattnet: Stadsholmen, Stadsgården, Slussen och Söder Mälarstrand bland mycket annat, sett främst ur skärgårdsbornas perspektiv.

Hjärtligt välkomna till fastigheten på Fiskargatan 8 där det finns glögg och pepparkakor. Ta tillfället i akt att träffas och umgås och att diskutera frågor du tycker vi ska driva i Katarina Hembygdsförening. Kom gärna med förslag på hur du tycker att vi kan påverka vår stads framtid, frågor som rör bland annat oönskad bebyggelse och exploateringen av våra parker.

Gratis för alla medlemmar i Katarina Hembygdsförening!
Vi välkomnar även dina vänner och bekanta!

De som inte redan är medlemmar i Katarina Hembygdsförening har möjlighet
att lösa ett medlemskap för 100 kr på plats, betalning kontant eller via Swish.

Välkommen!

Katarina Hembygdsförening