Årsmötet 2024
Årsmötet hölls i Glasverandan i Kalmarsalen den 13 mars. Se även annan artikel. Inte mindre än 117 medlemmar hade mött upp. Det är sannolikt rekord för möten med Kalmar stads hembygdsförening! Christer Olander ledde förhandlingarna. Av verksamhetsberättelsen framgår att det har varit ett år rikt på aktiviteter. Utöver medlemsträffar och liknande har föreningen arbetat med ”montering” av de kortlekar som färdigställdes till jul. Ekonomin är god. Jan Målberg hade avböjt omval. I hans ställe invaldes Mats Gunnarsson. Han kommer att vara sekreterare. I övrigt blev det inga förändringar i styrelsens sammansättning och den består av och är noterade efter bilden från vänster: Tullan Gunér, Thomas Hällqvist, Birgitta Theander, Bengt Bengtsson, ordförande, Bibi Palmqvist, Peter Engström, vice ordförande, Inger Adriansson och Gunvor Höckerfelt, kassör, Mats Gunnarsson, sekreterare är inte med på bilden.
Bilder: Styrelsen 2024, årsmötespresidiet Christer Olander, ordf och Mats Gunnarsson, sekr. Ordförande Bengt Bengtsson (arkivbild).

Kalmar stads hembygdsförenings styrelse 2024
Christer Olander och Mats Gunnarsson