Föreningen startade den första september sitt omarbetade höstprogram där utgångspunkten är ”håll avstånd, stanna hemma om du känner dig lite vissen och tvätta händerna”.
 Premiären skedde vid Sälltäppan där det arrangerades grillkväll med tipspromenad. För att minska närkontakt hade ett stort antal grillar och många bord och stolar placerats ut till det 20-tal som anmält sitt deltagande i förväg.
 Sedan grillarna tänds kunde den korta tipspromenaden starta. Alla frågorna hade klar Julita-anknytning. Den färskaste var utgångspriset som säljaren begärde för Gimmersta-godset. Frågeställaren hade glömt två nollor på alternativen så i stort sett alla deltagarna skulle omedelbart anmäla sitt intresse.
 Bortsett från denna malör visade sig dagens värdinna Inga Larsson var den som hade bäst koll och belönades med en honungsburk. Bland de som kom tvåa utsågs Anna-Greta Blomgren till mottagare av ett set köksknivar.
 Efter ett par timmar i en fantastisk solig och stilla kväll kom så svalare vindar och skumrask smygande och det blev allmänt uppbrott. Den gemensamma känslan var att det varit en härlig kväll med ett efterlängtat socialt tillfälle för social kontakt om än på behörigt avstånd.
 Föreningens program fortsätter nu med kyrkogårdsvandring och cykeltur där samma regelverk tillämpas.

Leif Thegle

Julita Hembygdsförening