Både Nationaldagsfirande och Midsommarfirande blev år inställda p g av corona-pandemin. Vi kan tyvärr inte heller hålla gårdens byggnader öppna om söndagarna denna sommar. Men du som vill ha en bra picnicplats är välkommen att ta med en kaffekorg, slå dig ner nånstans och ströva mellan de gamla husen! Gården finns kvar och vi kommer igen! Och nästa år tar vi skadan igen!

Sommarens planerade aktiviteter med temat Det immateriella kulturarvet och tonvikt på det kvinnliga kulturarvet får vi nu delvis skjuta upp till nästa år. Men vi inbjuder till ett öppet möte under årets Kulturarvsdagar söndag 13 september kl 12 - 16 med tema "Vårt kulturarv i Häverö-Edebo" - berättande, erfarenhetsutbyte, önskningar och planer för gårdens framtida liv. Kaffeservering - och föreskrivna avstånd och andra smittskyddsregler. Detaljerat program följer. Vik dagen redan nu - det blir ett viktigt möte och vi hoppas få se många engagerade medlemmar!

Det inställda midsommarfirandet innebär att stort avbräck för gårdens ekonomi. Bidra gärna med en medlemsavgift eller gåva om du kan. Swisha till 123 137 86 29  eller sätt in på vårt bg 5530-3887. Eller gå in på Bli medlem. Minsta gåva tas nu mycket tacksamt emot och behövs för fortsatt underhåll av gården och samlingarna!

Var rädda om er!

Häverö-Edebo Hembygdsförening