Några korta rader ur protokollet:

"Årsmötet skjuter vi till augusti. Det har redan diskuterats och det är tillåtet att göra så.
Om det inte då går att genomföra på ett säkert sätt så får vi ta ett nytt beslut."

"Vi godkänner resultatet och balansräkningen för att presenteras på årsmötet. Budgeten arbetar
vi efter tillsvidare men den kan komma att revideras innan det senarelagda årsmötet." (Gäller 2020)

"Vi kallar till ett informellt möte på video där vi bekantar oss med miljön och kan ta ställning till hur vi går vidare." Se separat inlägg nedan!

"Medlemsantalet ökade med 6 personer under 2020"

Övrig info:

Boken "Österbygden" kommer att slutföras under 2021 och gå i tryck 2022!

Årets bok blir "Ribbys förhistoriska gårdar", Haningebygden Nr 40, av arkeologerna John Hamilton och Fredrik Larsson, redigering pågår!

Vi hoppas kunna göra två arrangemang under första halvåret 2021, en träff promenad i maj och firande av Nationaldagen den 6 juni. Om och hur detta kan genomföras beror på vilka förhållanden och regler som då gäller.
Höstens verksamhet kommer att hanteras vid ett planeringsmöte senare i år!

Styrelsearbetet kommer att ledas av v. ordföranden Ulf Nilsson fram till kommande årsmöte då ordföranden Per Stavfors avgår och har avböjt omval.

Haninge Hembygdsgille

Skapad av: Sune Nilsson (2021-02-10 10:53:07) Kontakta föreningen