Irene Kimanius, Gilletmedlem och författare, hade i veckan ett "friluftssläpp" av sin bok Vikingatåg, offerriter och korsriddare vid Årsta slott.
Läs här hennes egna kommentarer:

Jag hade fyra deltagare i varje grupp för en så coronasäker vandring som möjligt. Vi gick från slottet till gamla Årsta där jag berättade lite om Tyska Orden bland annat. Vandringen avslutades med bokförsäljning på behörigt avstånd utomhus på parkeringen nedanför slottet.

På söndagen, Lucia, hade jag ett sista evenemang med en fika där den 92 år gamla Maud Luks som medverkat i boken fick ett exemplar och bjöds på varm choklad samt hembakad mjuk pepparkaka. Vi satt bakom slottet utomhus. Hon kom tillsammans med sina barn, Agneta Luks Bergstedt och Thomas Luks.

Haninge Hembygdsgille

Skapad av: Sune Nilsson (2020-12-15 10:21:18) Kontakta föreningen