SKATTJAKT I HÄGERSTENSHAMNEN
Vill Du hitta på något roligt under lördagspromenaden? Ta med barnen (lämpligast 5 - 10 år) och låt dem leta efter skulpturer nere i Hägerstenshamnen. Skulpturerna sattes upp när Hägerstenshamnen byggdes i början på 1990 talet och alla har en maritim anknytning.
Hägerstens hembygdsförening har i samarbete med Stadsmuseets sommarjobbare tagit fram en klurig och kul kultur-tur i Hägerstenshamnen. Jakten går ut på att hitta skulpturerna och att sedan fylla i rimmen och slutligen bilda ett ord.
Om man tar med sig lösenordet till Stadsmuseet vid Slussen så får barnen en överraskning. Samtidigt kan man passa på och besöka museet som har mycket spännande för nyfikna barn att titta på och har gratis inträde.
Skattjakt - karta och beskrivning

Hägerstens Hembygdsförening