Så kan vi då inte utan viss förnöjsamhet lägga höstsäsongens brasaftnar till handlingarna. Det tackar vi er medlemmar som har dykt upp på dessa onsdagskvällar för, men också er andra som har visat ert intresse genom att begästa oss. Tillsammans har ni bidragit till härlig stämning och många minnesvärda ögonblick!

Summa summarum

För att summera intrycken så bestod den första brasaftonen för säsongen av en filmvisning på temat cruising för seniorer. Visningen rönte ett stort intresse – så pass stort att sittplatserna i profossbostaden för det efterföljande fikat snabbt kom att fyllas och mer därtill!

Den andra brasaftonen gick i sällskapsspelens tecken i form av klassiker som Kinaschack, Fia med knuff, rävspel, couronne och labyrintspel. Inte fullt lika välbesökt denna gång förvisso, men stämningen bland brädspelarna var på topp!

Den tredje brasaftonen fick avrunda säsongen med en inledande genomgång av frågor och svar till den digitala tipspromenad som lanserades i samband med vårt 60-årsjubileum. Därpå följde en 40 frågors musikquiz med såväl klassiska stycken som populära låtar från senare hälften av 1900-talet. Aftonen avslutades med en visning av ett antal väl valda sakföremål från förr, hämtade ur vår digra samling. Tre mycket uppskattade inslag som fick avsluta säsongen!

Med det sagt ber vi som arrangörer att få tacka för oss, och väl mött igen på våra kommande brasaftnar under våren 2024!

Habo och Gustav Adolfs Hembygdsförening

Skapad av: Jonaz Juura (2023-11-17 10:21:00) Kontakta föreningen