Gustavsbergs Vänners syfte är att vårda Gustavsberg med dess unika bruksmiljö i skärgårdsnatur.  Vi är ingen traditionell hembygdsförening eftersom vi inte har något hembygdsmuseum eller några gamla föremål. I stället har vi ett bild- och filmarkiv som vi använder till våra möten. Vi engagerar oss också i den ständigt pågående samhällsförändringen genom att granska och yttra oss över olika planförslag från kommunen. Andra återkommande aktiviteter är Valborg i Strandviksparken den 30 april, våra två båtresor ut i skärgården  i maj/juni och i slutet av augusti och vårt höstmöte med bild och filmvisning på Gustavsbergsteatern. Du kan kontakta oss per brev till Gustavsbergs Vänner, Skyttevägen 3, 134 37 Gustavsberg där vi har en liten källarlokal i ett f.d. mangelrum. Vår e-postadress är [email protected] . Alternativt finns ett kontaktformulär här. Vill du bli medlem så är årsavgiften 200 kr alternativt 300 kr för två i samma hushåll. Betalar du under sista kvartalet så gäller den för kommande år också. Vårt plusgirokonto är 408702-9 och bankgirokonto 5916-5258. Det går också bra att swisha till 123 634 66 88.

Gustavsbergs Vänners Facebooksida finns här.

Gustavsbergs Vänner har också startat en diskussiongrupp  på Facebook där du som har en anknytning till Gustavsberg kan medverka med inlägg i samhällsdebatten om Gustavsberg och dess utveckling.

Gustavsbergs Vänner tar nu mobilbetalningar via swish-appen till vårt Swishnummer 1236346688

För synpunkter, korrigeringar och ev. felaktiga länkar kontakta  [email protected]

Gustavsbergs Vänner

Skapad av: (2017-01-18 20:22:27) Kontakta föreningen