Föreningens ändamål är att:
"Hembygdsrörelsens ändamål är att vårda och synliggöra hembygdens kultur och miljö så att den blir en naturlig grund för ett gott liv."

Föreningen är medlem i i Upplands  Fornminnesförening och Hembygdsförbund
och därigenom ansluten till Sveriges  Hembygdsförbund.

"Hembygdsrörelsen vilar på tre ideologiska
grundpelare: humanism, demokrati och religiös obundenhet."

Citaten ovan är hämtade ur stadgarna. Se länk längst ner till vänster.

De återkommande aktiviteterna under året är årsmöte i mars, utflykt under våren, nationaldagsfirande, utflykt under hösten och en berättarafton i november.

Medlemsavgiften är 150 kr per år för enskild medlem eller 300 kr per år för familj.

Fyll i uppgifterna här nedanför, så skickar vi ett inbetalningskort med medlemsavgiften.

Du/Ni är hjärtligt välkommen/na som medlem/mar i hembygdsföreningen Sockenstugans Vänner i Funbo!

Vad vi registrerat i medlemsregistret

Hembygdsföreningen Sockenstugans Vänner i Funbo är enligt personuppgiftslagen (PUL) skyldig att informera sina medlemmar om vilka uppgifter som finns om dem i medlemsregistret. Registret innehåller uppgifter om namn, telefonnummer, adress, postnummer, postort samt eventuell e-postadress. Avsikten med medlemsregistret är föreningsadministration, t ex avprickning av medlemsavgifter samt etikettutskrift till utskick. Ansvarig för registret är föreningens kassör.

Skicka meddelande

Jag samtycker till att föreningen sparar mitt namn och min e-postadress för att kunna svara på mitt meddelande.

Om du vill bli borttagen från vår lista, kontakta: [email protected]