Torsdagen 9 maj
Hembygdens dag med tipspromenad i Främmestad Haga. Vi inleder med att Essunga folkdanslag kommer och dansar för oss kl.13.00. Tips- och bingopromenad startar från Dagsverkstugan. mellan  13.30 – 15.00 med en runda i det vårfagra Främmestads Haga.Årets tema på utställningen i Statarrummet är brev och vykort.visar några av sina tavlor. Försäljning av äldre årgångar av hembygd skrifter mm. Kaffeservering.

Tisdag 6 juni  Nationaldagsfirande i Nossebro.

Torsdag 13 juni
Kvällsutflykt till Råglannaorådet med cykel eller bil. kl.18.00. Vi träffas då på parkeringen vid Råglannaparken. Det blir en berättelse om Råglanna och bygden däromkring med dess historia. Vi kommer att bese Jättesten, Käringas grav, Drottning Astrids grav, grushålan. Bäcka stenar.och plats för Bäckströms soldatboställe. Avslutning med fika på serveringen i Råglannaparken, Medtag kaffekorg.

Torsdag 25 juli
Friluftsgudstjänst  Vid dagens slut. Vi samlas vid Hembygdsgården kl. 19.00. Vid ev. regn flyttar vi in i Dagsverksstugan. Tag med kaffekorg.

Fredag 16 augusti
Trivselkväll på terrassen vid Hembygdsgården. Grillarna tänds vid 18.00 tiden. Du tar med dig vad du vill äta och dricka. Alla är hjärtligt välkomna. Försäljning av kaffe o kaka.

Söndag 17 november
Grötfest Som avslutning på året samlas vi i Dagsverksstugan kl.18.00 för att äta den traditionella Melandergröten. Under kvällen kommer det att bli underhållning.

.

Främmestads Hembygdsförening

Skapad av: (2016-04-20 11:02:15) Kontakta föreningen
Ändrad av: Främmestads Hembygdsförening (2024-05-01 19:59:15) Kontakta föreningen