Söndag den 21 november besökte ett fyrtiotal medlemmar Gödestadsgården, som för dagen förvandlats till ”Café Mackan”. Då vårt traditionella våffelcafé i våras blev inställt, arrangerade Fjärås hembygdsgille detta höstcafé i stället. Det var roligt att få träffas igen, över en kopp kaffe och goda mackor, och stämma av mer och mindre  viktiga saker som hänt sedan sist. Duon ”Annika och Svante” (Andreasson), från Sätila inledde och avslutade kaffet med en fantastisk repertoar bestående av bland annat Beatles, Elvis, Nat King Cole, Mats Pålsson, Peter L eMarc, Louis Armstrong, The Seekers och många fler artister och låtskrivare. Den gemensamma nämnaren på låtvalet var kärlek och värme, en känsla som spreds till oss som lyssnade genom Annika och Svantes höga musikalitet och vackra röster. Nu ser vi fram emot en ljus och fin adventstid, julfrid och så småningom ett nytt år, med ett vårprogram som vi tror blir väldigt bra. Tack alla ni som kom till ”Cafét” – Vi hörs och syns!

Café Mackan 21 nov 2021

Fjärås Hembygdsgille