Pandemin begränsade under våren starkt möjligheten att samlas i grupp. Därför fick årsmötet skjutas upp tills lättnader införts. Den 1 juli kunde det äntligen genomföras och då skedde det för säkerhets skull utomhus, i hembygdsparken. Bortåt 20 personer hade hörsammat inbjudan.
Efter inte mindre än 39 år i styrelsen var det dags för Britt Johansson att bli avtackad. Hon tilldelades ett diplom samt ett hedersmärke med lagerkrans från Sveriges hembygdsförbund. Mötet uttryckte sin tacksamhet för Britts långa och förtjänstfulla gärning i styrelsen med varma applåder och glada tillrop.
Platsen i styrelsen övertas nu av Mona-Britt Eriksson, Kvarnberg.

Efter avslutat möte trädde Hanna och Andreas Eriksson upp på scenen och framförde ett uppskattat sångprogram.

Det blev två våffelkvällar till som också var välbesökta. Saga Alexanderson underhöll en stund med berättande läsning ur boken Röster i Småland, avsnittet där Astrid Lindgrens syskon samt hon själv berättar om barndomen.

Fler bilder visas i galleriet, till höger i menyn. Klicka på plustecknet och sedan på Våffelkvällar.

Dannäs Hembygdsförening

Skapad av: Saga Alexanderson (2021-07-10 16:54:04) Kontakta föreningen