Danderyds Hembygdsförening är ständigt på jakt efter gamla fotografier från vår kommundel.
Kasta inte gamla foton! Om Du hittar gamla fotografier hemma som du funderar över – skänk dem gärna till oss!

Eller: om Du har gamla fotografier från det gamla Danderyd: – låna dem till oss så att vi kan skanna in dem och på så vis spara dem i vårt digitala arkiv. Då har vi möjlighet att använda dem i kommande utställningar, tidningar, böcker eller olika aktiviteter som hembygdsföreningen anordnar. Kontakta oss gärna! Vi garanterar att Du får tillbaka bilderna.

Vårt husarkiv är under uppbyggnad, och vi sparar ständigt fotografier så att vi kan bli en plats dit nya husägare kan komma med frågor om sina hus. I bästa fall hoppas vi kunna hjälpa till med husets historia, tillsammans med fotografier från när huset var nytt och berättelser kring vem som bodde där. Det är vårt mål!

Skogsviksvägen 6
Danderydslund
Hus vid Nora Strand

Danderyds Hembygdsförening