Vårens och sommarens traditionella aktiviteter som brukar anordnas av Danderyds hembygdsförening har tyvärr ställts in tills vidare pga. coronapandemin. Detta gäller även midsommarfirandet i Kvarnparken sommaren 2021.

Till hösten planeras en hel del aktiviteter, men i dagsläget vet vi inte om de kan utföras.
Så fort nya direktiv kommer från Folkhälsomyndigheten kommer vi att informera er här på hemsidan.

Våra medlemmar kommer att få tidningen Danderydiana, ett extra tjockt nummer som bl.a. kommer att handla om midsommarfirandet i Danderyd genom tiderna.

Hoppas att ni får en fortsatt fin vår och en solig sommar.

Med vänlig hälsning,

Image

Midsommar i Kvarnparken 1947. Noterbart är dels utbyggnaden på Kvarnstugan i bakgrunden, dels hur relativt liten midsommarstången var. Bland personerna i förgrunden syns bla Ingemar Samsioe och snickare Lindqvist från Skogsvik.

Bilden ur Tore Norbergs reportagebilder.

Image

Danderyds Hembygdsförening

Skapad av: Franciska Sieurin-Lönnqvist (2021-05-11 10:29:31) Kontakta föreningen
Ändrad av: Franciska Sieurin-Lönnqvist (2022-08-12 19:59:45) Kontakta föreningen