Kretsens kulturträff med frågesport den 24/3 2024 i Slättåkra bygdegård

Arrangör för denna träff var Kvibille Hembygdsförening. För underhållningen stod Tommy i guldglänsande kavaj och sjöng glada schlagers och berättade anekdoter från sitt artistliv.

Nästa programpunkt var Halmstadkretsens årsmöte, där Lars-Erik Björklund omvaldes som ordförande för 2024. Därefter serverades fika och dragning på lotteriet genomfördes. Sedan var det dags för final i frågesporten.  Sex lag av Halmstadkretsens 12 hembygdsföreningar tävlade mot varandra. Breared låg då på delad förstaplats och hade förstås lite press på sig.  Frågorna omfattade många ämnesområden och på några frågor svarade alla lag rätt! Dagens tävling vann Getinge som fick alla rätt, men total vinnare efter årets fyra tävlingsomgångar blev Söndrum tätt följd av tvåan BREARED! Dessa två lag ska då representera Halmstadkretsen vid länsfinalen i Edenberga den 21/4 kl. 14.00. Förhoppningsvis vill många av våra supportrar komma dit och heja på våra lag!

Breareds Kulturhistoriska Förening

Skapad av: Christina Levin (2024-04-04 12:44:33) Kontakta föreningen