Kulturmarknad 6-7 juli (uppdateras allt eftersom)

Det blir inte samma marknad i Bjurholm i år, som vi är vana vid. Men på hembygdsområdet kommer det att hända saker. En kulturmarknad med i dagsläget ett 20-tal utställare är redan klara. Vi kan i år bjuda på t ex tunnbröd, akvareller, keramik, smide, växter, garn, hemsytt, hampa, knivar, glasfusing, knivblad, honung, med mera.

Det kommer att finnas aktiviteter för barnen, bland annat fiskedamm, lite djur att titta och klappa på och förhoppningsvis ponnyridning. Någon form av traktor/motorvisning blir de också.

På scenen blir det som vanligt hembygdstal, detta år från Anna-Lena Forsberg, boende i Önskanäs Bjurholm och som numera kan titulera sig som författare men har ett förflutet som bl a radiopratare och dagbarnvårdare. Från scenen blir det också förhoppningsvis modevisning, högmässa och auktion.

Försäljning av fika, palt och korv, kan du också hitta på området.

En specificerad presentation av kulturdagarna kommer längre fram när vi närmar oss början av juli och vi uppdaterar denna sida allt eftersom.

Vill du också vara med på marknaden så kontakta Sara Lindqvist, [email protected]

Nationaldagen 6 juni

Efter ceremonin i kyrkan serverar föreningen fika i vanlig ordning, ca kl 14.00.  Vi hoppas på fint väder så vi kan fika ute.

Norrlandsoperan kommer med en dansföreställning för barn, BUBBLAN, där barnen själva får vara med i dansen. Barn mellan 2-5 år är välkomna och gratisbiljetter finns att hämta på biblioteket.

Lite mera...

Under året kommer föreningen via beviljade projektmedel att kunna reparera lite på de byggnader som behöver.

Ol Pettersstugan får nya hängrännor och dekorlist, samt byte av några stockar. Förhoppningsvis kan vi också fixa till taket.

Bryggan som finns baktill på logen kommer också att byggas om.

Bjurholms Hembygdsförening

Skapad av: Karin Gulliksson (2024-01-19 10:19:37) Kontakta föreningen