Bokcirkeln studerar nu boken Kring Västergötlands berg av Ola Högberg. Vi planerar också en utflykt på samma tema. Utflykten är öppen även för icke cirkeldeltagare. Tid meddelas senare via hemsidan. Information om tid och plats finns under Aktiviteter.

Arbetsdagar på Snuggebo
Under våren träffas vi 8 april, 6 maj och 3 juni för att jobba med det som behöver skötas om. Under våren kommer vi bl.a. att iordningställa en grillplats.
Vi startar kl. 9 och fikar vid 11-tiden. Tag med egen fika. Alla är välkomna.

Familjeaktivitet
Onsdag 8 maj kl. 17.30 träffas vi vid Snuggebo för invigning av grillplatsen och samtidigt hålls Snuggeloppet för de små barnen. Föreningen bjuder på varmkorv.

Midsommar
Vårt traditionella midsommarfirande startar på midsommarafton med resning av midsommarstången kl. 13.30.Dagen före klär vi stången med start kl. 17, vi bjuder på varmkorv. Alla är välkomna att hjälpa till med både förberedelser och under själva midsommarfirandet.

Friluftsgudstjänst
Söndag 30 juni kl.15.00 vid Snuggebo i samarbete med Norra Billings pastorat. Kyrkkaffe.

Medlemsavgiften till Hembygdsföreningen. För familj 150 kr. enskild 100 kr.
Betalas till plusgirokonto 4409963-8. Viktigt att du anger ditt namn i meddelandefältet.
Om du av någon anledning inte längre vill vara medlem är vi tacksamma om du meddelar detta så slipper vi skicka ut information till dig och du slipper påminnelser.

Binnebergsortens Hembygdsförening

Skapad av: Berit Axelsson (2024-02-25 21:40:39) Kontakta föreningen