Noteringar från dagens styrelsemöte:

• Föreningens ekonomi är fortsatt god. Sedan sist har det varit två större utgifter avseende underhållsarbeten i Willies Hus; underhåll av fönster, trösklar och murstock. Utsmyckningsbidrag på 7.547 kr har erhållits för 2024.
  • En 5-årig underhållsplan har tagits fram för Willies Hus, Garnboden och Kråsebo Ålabod. Styrelsen bedömer att ekonomi finns i föreningen för att hantera de föreslagna underhållsåtgärderna. Styrelsen godkände planen. Björn kommer att presentera mer detaljer i samband med Vårcafé den 24 april.
  • Inom styrelsen diskuterades medlemsrekrytering och speciellt yngre och nyinflyttade. Ett informationsmaterial kommer tas fram.
  • Programmet för 2024 finns på hemsidan. Detaljer publiceras under "Aktiviteter" 2-3 månader i förväg. Samtidigt skickas även inbjudan till medlemmar (som anmält korrekt e-mail adress).
  • Lördagen den 4 maj klockan 10-14 kommer det vara information om projektet Hanöbukten vid Oderbäcken. Hembygdsföreningen bjuder på korv och information.
  • Kontakter har tagits med kommunen för att färdigställa återställandet och upprensning på kommunal  mark efter stormarna.

Baskemölla hembygdsförening

Skapad av: Hans Standar (2024-04-24 12:21:32) Kontakta föreningen