Återigen har ett år passerat och vi var 41 medlemmar som träffades för årsmöte 2024.
Medlemmarna framförde sitt gillande avseende det gångna årets aktiviteter och från styrelsen hoppas vi på förslag på nya aktiviteter för framtiden.
I år har två riktiga trotjänare med sammanlagt 46 år i styrelsen lämnat sina förtroendeuppdrag. Vi tackar Maud Henriksson och Asta Andersson för allt arbete och all den omtanke om hembygden dom tillfört föreningen under dessa år.
Mycket glädjande har vi fått tre nya styrelsemedlemmar och vi hälsar Eija Laihanen Norén, Lena Pless och Helena Ringefors hjärtligt välkomna till styrelsen.
Leif Wahlström överlämnade till föreningen en inramad karta över Bälinge Härad tillverkad av Erik Wallström och en jordborr som Leif hittat någonstans i Bälingeskogarna.
Efter mötesförhandlingarna berättade Kajsa Trädgårdh och Carl Ljunggren från kommunens fastighetsstab om byggplanerna för de nya skolorna i Bälinge.
Som vanligt avslutades kvällen med gemytlig samvaro funt fikaborden där vi alla njöt av många sorters hembakta kakor..

Bälinge Hembygdsförening

Skapad av: Nils-Erik Lundberg (2024-02-06 15:24:51) Kontakta föreningen